fredag 28. mars 2008

"Mannen som elsket Yngve"

Fredag før påskeferien dro vi på kinotur med klassen og så filmen "Mannen som elsket Yngve". I bloggen vår har vi fått i oppgave og reflektere rundt filmen eller å skrive en filmanmeldelse. Jeg har valgt å skrive et lite handlingsreferat, og litt hva jeg syns om filmen.
Jarle Klepp er en 17 år gammel gutt som bor i Stavanger på tiden Berlinmuren faller, i 1989. Han har kjæreste som heter Katrine, spiller i band med gutta og har det rett og slett ganske fint. En dag kommer det en ny gutt på skolen. Jarle blir helt satt ut. Veldig nyskjerrig på hvem han er, rett og slett betatt. De neste ukene svikter han sine nærmeste en etter en, alt for å være med Yngve. Han har blitt forelsket og vet ikke hva han skal gjøre.

Når jeg fikk høre at vi skulle se denne filmen var jeg litt skeptisk, men ble imponert. Filmen er blant de beste norske filmene jeg har sett. Den er veldig annerledes enn det jeg er vant til å se, men allikevel intressant. Jarle Klepp passer veldig bra til rollen som den forvirrede 17 åringen. Man lever seg veldig inn i filmen og filmen bygger seg opp til å bli ganske spennende etterhvert. Jeg vil gi filmen terningkast 5!

2 kommentarer:

Patrick sa...

Bra innlegg Nedim! Synes du gir et kort og godt handelsreferat aktig greie, det var en litt vanskelig film å forklare. Jeg må si meg enig i det meste, men den var vel ikke så bra som du forklarer:P? men smaken er som baken.

Ingunn sa...

Jeg syns også at filmen var veldig bra. men så er jo jeg et ekte 80-tallsbarn :) Godt skrevet, Nedim!