søndag 17. januar 2010

Valg av sjanger

På starten av en skrivedag er det alltid et dilemma hvilken oppgave man skal velge. Alle disse forskjellige sjangrene. Vi skal fordype oss i to sjangre i norsken fremover. Jeg tenkte å velge artikkel som sakprosasjanger fordi den alltid dukker opp på eksamen og er veldig viktig å lære seg å skrive bra til senere anledninger også. Jeg vet ikke om jeg er spesielt flink i den, men jeg føler at jeg mestrer den helt greit og pleier å klare karakteren 4 når jeg skriver den.

Analyse og tolkninger er jeg mindre glad i. Jeg liker bedre når det er konkret, sånn som i en artikkel. Noe jeg også liker å skrive er novelle, der kan jeg la fantasien fly litt, men jeg føler allikevel at jeg fortsatt har mye å lære om denne sjangeren. Derfor velger jeg artikkel og novelle som mine to sjangrer.=)

Ingen kommentarer: