torsdag 14. februar 2008

Svart på hvitt


Det å lese er ikke alltid like gøy. Kommer helt ann på hva du leser. Fordelen med å lese, i forhold til å se en film, er at du kan fantasere og inbille deg hvordan ting ser ut og foregår. I en film ser du hvordan alle scenene faktisk ser ut, og det kan jo iblant bli litt lite spennende.

Alle bøker er ikke like artige å lese. Jeg liker best å lese bøker med mye handling og høy spenningskurve. Skjer det for lite i boken, gir jeg rett og slett opp. Det fins ikke noe som er kjedeligere enn å lese kjedelige bøker. Mens jeg leser pleier jeg alltid å stoppe opp, lukke øynene og prøve å se for meg hvordan situasjonen ser ut. Det gjør det mye mer spennende når jeg lager en film i hodet mitt av det jeg leser.

Å lese kan være ganske facinerende til tider selvom jeg er av typen som leser bøker bare hvis jeg må.

1 kommentar:

Kristin Killi sa...

veldig enig med det du skriver. det er veldig kjedelig å lese bøker hvor det ikke skjer noe! men noen bøker kan være nesten like spennende som filmer;)